בלאק פאוור: המעצבים הישראלים לא עוזבים את השחור
עידן לרוס הכניס את המוזמנים אל חדר המיטות, אוה על קנרש מתקדמת אל עבר בגדי הערב, סבינה מוסייב מחספספת את הלוק הבוהמייני וגדעון וקארן אוברזון העמיקו את העבודה בטקסטורות וצלליות. אצל כולם הצבע השחור משחור שלט, מה שרק חידד את אהבתנו אליו
עידן לרוס
אחת התצוגות שהעלתה לגבהים את מפלס הסקרנות של באי שבוע האופנה הייתה זו של עידן לרוס בשיתוף קולגייט. מעצב צעיר שהחל את דרכו כסטייליסט, זו הקולקציה הראשונה שלו בה הוא מציג במסגרת הנחשבת הזו. הקולקציה, שעוצבה כולה בהשראת בגדי שינה ובאווירת חדר מיטות כונסה תחת השם Bed Time Story, הגיעה מתוך התפיסה כי נוחות היא נקודת המפתח החשובה לעיצוב בגדים.
אל הבמה העלה לרוס עשרות דגמים שהציגו פרשנויות שונות לבגדים שעל התפר שבין הלבשה תחתונה קלאסית לבין מה שמכונה לבוש פנאי. בהתאם, בחירת החומרים התבססה בעיקר על משי, סאטן, תחרות מורכבות, קטיפה ושיפון, כשהחלוקה הצבעונית הייתה מוחלטת, וכללה קבוצות של גווני פודרה, לבן, שחור ופרינטים מנומרים.
מי שעוקב אחר פעילותו של לרוס זיהה בתצוגה התכתבות מדויקת עם כתב היד העיצובי שגיבש לעצמו בתקופה האחרונה. שתי המוזות המלוות את יצירתו, השחקנית אניה בוקשטיין ומאיה רייק שעובדת לצידו, נכחו גם הן לאורך התצוגה. בוקשטיין הופיעה בסרטון שפתח את התצוגה, בעוד שהסטיילינג הכללי נברא בדמותה של רייק, המזוהה במיוחד עם המראה ה"לרוסי" המשדר אלגנטיות ענוגה אך לא מתמסרת, והשיער האסוף לפקעת קטנה ונעלי הבלט העדינות השלימו את התמונה.
מרבית הגזרות של לרוס ביטאו היצמדות מוחלטת לתמה של התצוגה (וביניהן ז'טים במראה חלוק עם קשירה ושמלות קומבינזון), אך דווקא הגזרות שהעזו להתרחק ממנה מעט היוו כמה מנקודות החוזק של התצוגה (כדוגמת האוברול הא-סימטרי עם עיטורי קטיפה ושמלת הפינאלה הלבנה והאוורירית).
אוה על קנרש ולורא עזרא ל-Clothe; סבינה מוסייה ל-Sabina
גם התצוגה המשותפת של צמד המעצבות אוה על קנרש למותג Clothe (הפועלת יחד עם אמה לורא עזרא) וסבינה מוסייב ל-Sabina היוותה הזדמנות טובה להציץ לפועלן של שתי מעצבות שביססו לעצמן קהל אוהדים לא מבוטל.
את התצוגה של על קנרש (שהתפרסמה גם בזכות השתתפותה בתוכנית "הכוכב הבא") פתחה וסגרה המוזה שלה – הדוגמנית אניה מרטירוסוב, שמי שעוקב אחר פעילותה האינסטגרמית בוודאי התרשם בחודשים האחרונים מלא מעט עיצובים של על קנרש. האיכויות הלבישות וגזרות האוברסייז המעט רומנטיות שלה קיבלו העצמה משמעותית בקולקציה שהוצגה אתמול, ונדמה שעל קנרש בדרך הנכונה לבסס את עצמה גם בקטגוריית בגדי הערב, בעזרת הטיפול המדויק בגזרות, החומרים ומשחקי נפחים מעניינים.
מוצלחים במיוחד היו הדגמים שהצליחו לחבר בין האיכויות הקז'ואליות והבלתי מתאמצות של על קנרש לבין זוהר נשי, כמו מערכת הלבוש המרשימה שהורכבה מסווטשירט מעוטר בגדילים שנלבש מעל חצאית טוטו שחורה.
בניגוד לקולקציה של על קנרש שביטאה דומיננטיות שחורה, הקולקציה של סבינה מוסייב כללה מנעד צבעים רך ובהיר יותר שהתבסס על לבן, גווני בז' ושילובי רקמות מורכבות ופרינטים פרחוניים. מוטיבים של קשירות ורכיסות חזרו בדגמים של מוסייב בווריאציות שונות, ונתנו לאפיל הבוהמייני הרך שיאים מחוספסים יותר. הדיוק בגזרות שעיצבה מוסייב היה נוכח, אך יחד עם זאת התחושה הכללית הייתה של פריטים נינוחים ובלתי מתאמצים שידברו אל ליבן של נשים רבות.
גדעון וקארן אוברזון
החזרה לדומיננטיות שחורה קיבלה קיבטוי נרחב בתצוגתם של גדעון וקארן אוברזון, שמשכה, רגע לפני סיומו של השבוע העמוס, קהל רב שחלקו נאלץ להצטופף במבואות האולם. המחקר הצבעוני של הסקאלה הכהה התבצעה באמצעות דגמים מגוונים שנעו על התפר שבין צלליות מחויטות לרכות, ובין קלילות לנוקשות.
למרות הנוכחות המרשימה ורבת השנים של אוברזון בנוף האופנה המקומי, לא מעט מהפריטים שידרו עדכניות מפתה, שבלטה במיוחד בדגמים כגון האוברול השחור מקטיפה ופריטי הטוויד האפורים שחלקם עוטרו בחרוזי קריסטלים.
את התצוגה חתמו שני רקדנים (שהשלימו את הופעת המחול של להקת המחול הקיבוצית שליוותה את ההופעה), והקדימו את בואה של ספק כלה, ספק אלמנה שחורה, שעלתה לבמה עם אוברול/שמלה שחור ודרמטי. על הינומתה המעוטרת כדורי משקולות התנוסס הכיתוב Just Married שסיכם את המגמה האפלה אך בעלת הקריצה ההומוריסטית של התצוגה.
השאירו תגובה